fredag 31. mai 2013

De 6 beste bildene

Tema: natur
Dette er et kunstuttrykk. Lyset kommer fra venstre siden av bildet og skaper forskjellige farger og kontraster i bildet. De gjønne stilkene og den blå himmelen skaper en kontrast som gjør at bildet blir mer spennende. Jeg tok bildet fra froskeperspektiv for å få med den blå himmelen. Dette bildet er ikke redigert. Jeg liker dette bildet fordi fargene er skarpe og bildet viser at det er sommervær. Bildet skaper en god stemning.

Tema: natur
Dette er et kunstuttrykk. I dette bildet kommer lyset fra en skrå vinkel på venstre side. Greinen og bladene som blomsten henger på skaper en diagonale linjer som skaper mer liv og spenning sammen med den skarpe grønnfargen. Bildet er redigert litt skarpere på photoshop. Jeg liker dette bildet fordi det er veldig skarpt og fordi hullene i bladet er veldig sirkelformet

 Tema: arkitektur
Dette er et kunstuttrykk. Lyset kommer fra høyre siden av bildet. Bildet er tatt fra fugleperspektiv, noe som gjør at alle de rustne spikrene kommer med på bildet. Stålstangen skaper diagonale linjer i bildet. Jeg har redigert filteret i photoshop. Jeg liker dette bildet fordi det er både skarpt og blurry. Noe annet jeg også liker er at spinedlvevet oppe i høyre hjørne ble veldig tydelig på dette bildet.

 Tema: abstrakt/natur
Dette er et kunstuttrykk. På dette bildet kan man se hvordan en rusten boks naturlig former seg når den blir ødelagt. Den skarpe oransje rust fargen står i kontrast med det grønne gresset. Jeg har redigert filteret på photoshop for å fremheve kontrastene i bildet. Jeg liker dette bildet fordi at det kommer fram at selv søppel kan være spennende å se på.

 Tema: abstrakt
Dette er et kunstuttrykk. Lyset på dette bildet kommer forfra og gjør at hele motivet lyset opp og blir tydelig. Håndtaket på bøtten lager en diagonal/buet linje ned gjennom hele bildet. Kanten på bøtten lager også en buet fasong. Jeg har beskjært bilde i photoshop. Jeg liker dette bildet fordi det er mange linjer, former og fasonger som er tydelige.

 Tema: natur
Dette er et kunstutrykk. Lyset på dette bildet kommer ovenfra og lyser rett ned på bladene til blomsten. Bladene skaper mange linjer i bildet, både lodrette, diagonale og horisontale. Jeg valgte å gå veldig nærmt motivet for å få med detaljene i blomsten. Jeg liker dette bildet fordi blomsten har en veldig fin gulfarge og bladenes danner en stilig og tilsynelatende siluett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar