fredag 15. mars 2013

Silketrykk


I de siste ukene har vi hatt silketrykk. Vi begynte med å redigere et spennende bilde til svart og hvit i photoshop. Etterpå skrev vi det ut på et gjennomsiktig ark (transparent). Man kan overføre bildet til rammen ved å legge det gjennomsiktige arket med motivet oppå rammen og belyse det under en UV-lampe. Etterpå må man skylle bort emulsjonen på rammen og motivet vil sakte komme fram. Man må la den tørke en stund også kan man begynne å trykke. Man påfører passelig mengde maling inni rammen og skraper malingen bort med en rakel. Når man tar bort rammen vil motivet være på papiret.

Slik ser nylondsrammen min ut.

Bilde nr.1 Dette er et svart trykk av motivet.

Bilde nr. 2 Her brukte jeg motivet to ganger over hverandre i gul og rød farge.

Bilde nr. 3 Bildet er et svart trykk av motivet mitt med to trykk av samme fellesramme i blå farge.

Bilde nr. 4 Her brukte jeg brukte fellesrammer med gule og røde sirkler og blandet oransje farge til motivet i midten. Jeg lot motivet i midten være litt på skrå slik at det ikke dekket alle sirklene. 

Her er alle bildene jeg trykket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar